Voor alle akker- en tuinbouw loonsproeiers lanceert AgroVision een speciale versie van het teeltprogramma CropVision, genaamd CropVision Contractor. Deze nieuwe versie beantwoordt de vraag van loonsproeiers om de registratie voor hun klanten te vereenvoudigen. Met deze software is de loonsproeier namelijk in staat om al zijn werkzaamheden te registreren terwijl deze ook direct zichtbaar is voor de klant.
In CropVision Contractor is de loonsproeier in staat al zijn of haar taken direct te registreren in een online omgeving. Een groot voordeel hiervan is dat dit ook direct zichtbaar is voor de klant en er slechts eenmaal geregistreerd hoeft te worden. De kans op het maken van fouten wordt hierdoor verkleind.
Daarnaast worden de teeltregistraties getoetst aan de huidige wet- en regelgeving. Zo wordt er onder andere gekeken naar de wettelijke toelating van de gebruikte fyto. Wanneer een afwijking wordt geconstateerd in hoeveelheden of bijvoorbeeld het type product, dan geeft de software een signaal richting de loonsproeier. Dit verlaagt de kans op fouten en het voorkomt miscommunicatie tussen loonwerker en klant.
Samenwerkingsvoordelen voor de teler
Alle klanten die hun teeltregistratie bijhouden in CropVision, kunnen koppelen met CropVision Contractor. Voor telers die liever niet zelf registreren, is er de uitgeklede variant CropVision Start. De koppeling met de loonsproeier wordt pas gelegd na toestemming van de teler. Dit kan gemakkelijk geregeld worden in CropVision.
Na toestemming kan de samenwerking via de software gaan plaatsvinden. De loonsproeier zet zijn werkzaamheden in Contractor en deze verschijnen automatisch bij de teler in CropVision. Andersom kan de teler ook taken aanmaken voor de loonsproeier. Iedereen heeft zo een duidelijk overzicht van de uitgevoerde en geplande taken.
Leon Spätjens, Product Manager bij AgroVision, reageert met trots op de lancering van CropVision Contractor: “Na de introductie van CropVision kunnen nu ook loonsproeiers hiermee werken. Ze kunnen opdrachten van hun klanten ontvangen én de teeltregistratie van hun klanten actueel houden. Dit geeft minder kans op fouten en de klant weet meteen wat er gebeurd is op zijn percelen.”
SN