In 2019 werd de ‘Transform to win’ strategie bij CNH aangekondigd, waarvan we vandaag de eerste resultaten beginnen zien. Het doel hiervan is om voor meer differentiatie te zorgen tussen de merken Case IH, Steyr en New Holland.
Onderscheidend imago
Waar de merken Case IH en Steyr de laatste jaren een gelijklopend merkimago kenden, wordt er nu aan gewerkt om een groter onderscheid te maken. “Steyr moet een ‘premium’ imago krijgen”, legt Tjörven Van de Velde, Business manager Steyr Benelux, uit. “Hogere comfortspecificaties, innovatieve uitrusting, zal nu eerder aan de Steyr tractoren toegedicht worden. Het merk Steyr slaat op tractoren, niets anders.“
Transform to win
De strategie ‘Transform to win’ zal ervoor zorgen dat Steyr tractoren in meerdere delen/markten van Europa zichtbaar zullen zijn. Stappen hiervoor zijn al ondernomen in Spanje, Estland en Letland. Denemarken, Frankrijk, Engeland, Noorwegen en Zweden volgen. Hier wordt gewerkt aan de expansie van Steyr als premium merk van CNH.
Steyr identiteit
Het doel is om een ‘Steyr-identiteit’ aan het product en verkooppunt mee te geven. Het moet gaan om een merkbeleving, die eventueel naast een Case IH dealerschap gevoerd kan worden. Het doel is om geen merkopsplitsing tussen deze 2 te doen in ons land (waar mogelijk eventueel wel, het is dus nog niet meteen aan de orde maar misschien wel in de toekomst). “We willen ook blijven inzetten op service dicht bij de gebruiker”, legt Tjörven Van de Velde uit.
Eigenaar-gebruiker
Een Steyr-tractor wordt door CNH toegedicht aan een gebruiker die ook de eigenaar is. De specificaties liggen hoger, waardoor je even thuis in de tractor moet zijn om er alles uit te halen wat erin zit. Case IH-tractoren worden gepositioneerd richting de professionele akkerbouwer en loonwerker. Hier komt het aspect van de oogstmachines ook kijken.
Demotour
Om te tonen dat het menens is om Steyr verder op de kaart te zetten in onze gebieden trok een demotour begin juli door Nederland en België. Wij aanschouwden de Steyr-demotour in Astene (Deinze) bij dealerbedrijf The Ponderosa. “Eigenlijk is dit een voorbeeld van hoe CNH de positionering van haar merken ziet. Een prachtig dealerbedrijf met verkoop en krachtige service op het hoofdmerk Steyr, waarnaast het merk Case IH gevoerd kan worden”, aldus nog Tjörven Van de Velde.