De belangrijkste vernieuwing is het beschikbaar komen van de AutoPowr traploze transmissie bij de viercilinder 6M-serie. Dit is een reeks die gekenmerkt wordt door het korte chassis met een wielbasis van 2.400 mm. Het zorgt voor een heel wendbare tractor met een draaicirkel van maar 4,35 m. Opmerkelijk is dat deze compacte tractoren een maximaal toegestaan brutogewicht hebben van 10,45 ton. Ze kunnen dus met 4,7 ton belast worden.
AutoPowr
De 6M-serie was al met verschillende transmissies uitvoerbaar. Dankzij de komst van AutoPowr is er nu ook een functie – de AutoClutch – waarbij de tractor tot stilstand gebracht kan worden door gewoon het rempedaal in te drukken. Handig bij o.a. voorladerwerk.
M-serie frontladers
Wat voorladerwerk betreft kondigde John Deere in mei al nieuwe modellen aan, de M-serie. Deze zijn lichter en dus prijsgunstiger uitgevoerd dan de gekende R-serie frontladers zonder dat er aan hefhoogte wordt ingeboet.
AutoTrac
John Deere introduceert nu bij de nieuwe 6M-modellen een scherp geprijsd gps-systeem, de AutoTrac, voor gebruikers die hun eerste stappen zetten naar gps-geleiding. AutoTrac wordt bediend via een display in de hoekstijl, waardoor geen extra scherm nodig is.
Verschil 6M-6R
De 6M-serie beconcurreert de 6R-serie niet. De 6M-serie breidt uit met meer opties en is dus flexibel om de klantnoden uit te voeren Zo zijn de 2 topmodellen, de 6175M en 6195M uit te rusten met een grotere hydropomp die 155 l/min levert.
De 6R-serie biedt net dat beetje meer comfort en meer mogelijkheden in de cabine.