Deutz-Fahr brengt een nieuwe tractorserie uit, de 6C, waarbij wendbaarheid, comfort en eenvoud centraal staan. De nieuwe reeks telt momenteel 3 modellen én ook 3 transmissiemogelijkheden.
De beschikbaarheid van vele opties en van 3 verschillende transmissies (powershift, RV-shift en TTV) geeft de mogelijkheid om de modellen samen te stellen volgens individuele gebruikersbehoeften.
De nieuwe 6115 C, 6120 C en 6135 C bieden niet alleen compacte afmetingen, maar ook een uitmuntend zicht, dankzij de nieuwe TopVision-cabines met 4 stijlenconcept. Hiernaast is er een grote hydraulisch capaciteit, die zeker ten goede komt aan het werken met de frontlader.
Deutz Stage V
De nieuwe 6C-serie is uitgerust met viercilinder Deutz Stage V-motoren. Afhankelijk van het model wordt er 120 tot 136 pk geleverd. Voor extra prestaties tijdens aftakaswerkzaamheden en tijdens transporttoepassingen zijn alle modellen voorzien van een motorboost. Dit genereert tot 7 pk meer, waardoor de 6135 C een maximaal vermogen van 143 pk kan bereiken.
Nieuwe RV-shifttransmissie
De nieuwe 6C-serie biedt keuze uit 3 verschillende transmissievarianten: powershift, RV-shift en TTV.
De 3-traps powershifttransmissie met 5 versnellingen en maximum 4 groepen is de basis. Het omvat, net zoals de RV-shift en de TTV-transmissie, ook de instelbare PowerShuttle, die zorgt voor soepele en nauwkeurige manoeuvres.
De gloednieuwe RV-shifttransmissie is gebaseerd op een full powershift-concept en biedt 20 voorwaartse versnellingen en 16 achteruitversnellingen met automatische powershift-functie (APS). Afhankelijk van de behoefte kan de transmissie worden uitgerust met een superkruipversnelling die snelheden van minder dan 100m/u dekt.
Hydrauliek
De nieuwe 6C-serie biedt verschillende hydraulische configuraties die aan diverse behoeften voldoen. Ongeacht of de uitvoering met mechanische of elektrohydraulische hydrauliekventielen is, met maximaal 120l/min olieopbrengst via een Load-Sensing pomp worden de vereisten ervan gedekt. Hieraan dragen ook tot 5 onafhankelijke hydraulische ventielen aan de achterkant bij en de optionele Power-Beyond-koppelingen en de hydraulische koppelingen aan de fronthef.
Krachtig remmen
Naast de beschikbare pneumatische of hydraulische aanhangerremsystemen kan ook de hydraulische motorrem worden toegevoegd. Deze functie activeert de E-Visco-ventilator voor een toename van de slijtagevrije remenergieabsorptie en kan op modellen met RV-shift- of TTV-transmissie zelfs de intensiteit van de vertraging aanpassen.
Tot slot kunnen we nog meegeven dat de nieuwe 6C-serie af fabriek kan worden besteld met cultuurbanden met een hoge bodemvrijheid tot 505 mm.