Via een grootschalige virtuele persconferentie die eind februari doorging, zette New Holland Agriculture haar strategie voor komend jaar uiteen. Dit is 1 van de 3 digitale evenementen die ze organiseren om de communicatie met medewerkers, dealers en journalisten te onderhouden. Op deze manier spelen ze bovendien in op de Covid-19 beperkingen.
Duidelijke focus
“Voor 2021 ligt onze focus op het consolideren van onze visie als full-liner”, geeft Brand President New Holland Agriculture Carlo Lambro aan. Naast tractoren en oogstmachines is er zo ook aandacht voor hooibouw- en grondbewerkingsmachines, net als voor wielladers. Verbeterde klantenservice en een sterk dealernetwerk zijn andere focuspunten. Tevens blijft New Holland werken aan zijn positie van ‘Clean Energy Leader’.
Productnieuws
Inzettend op dit laatste wordt de Methane-Powered tractor aan een select publiek van klanten in Duitsland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Benelux geleverd. Later dit jaar wordt het verkoopsgebied uitgebreid.
New Holland sloot ook belangrijke samenwerkingsverbanden om een nieuw prototypetractor op biomethaan in de Italiaanse wijngaarden van Fontanafredda te testen, ten zuidwesten van Milaan. In de praktijk gaat het om de TK smalspoor rupstractor. Tevens wordt er een innovatief concept beproefd voor de elektrische aandrijving van werktuigen voor de wijn- en boomgaarden in samenwerking met de Italiaanse fabrikant Nobili.
Bij de oogstmachines is er nieuws met de komst van het nieuwe Packer model bij de BigBaler 1290 High Density. Deze nieuwe uitvoering is voorzien van 3 invoervorken met 3 tanden, vervaardigd met heavy-duty onderdelen. Dit alles moet zorgen voor een hoge doorvoer.
Bij de grondbewerkingsmachines zet New Holland duidelijk in op de diepwoelers en compact schijveneggen die zij via een samenwerking met Maschio Gaspardo in hun gamma opnemen en in de typisch New Holland blauwe kleur zullen uitleveren. Deze 2 werktuigen maken volgens New Holland een stevige opmars in Europa. Daarom wordt hier eerst op gefocust.
In de mechanische onkruidbestrijding stapt New Holland via de overname van Kongskilde enkele jaren terug. Ook hier is er een ‘blauwe’ machine marktklaar.
Youniverse
Om in Covid-19 tijden toch contact te houden met haar klanten, dealers en journalisten plant New Holland nog meer digitale evenementen. Een eerste is de digitale beurs Youniverse, waar bezoekers op een virtuele beursstand worden verwelkomd. Bezoekers kunnen op deze landbouwbeurs via een infotainmentervaring op ontdekking gaan op een nieuw interactief platform.
Youniverse vindt plaats van 9 tot 18 april 2021via www.newholland-letsconnect.com.