Massey Ferguson, een merk van Agco kondigt een frisse nieuwe look aan voor zijn iconische Triple Triangle-logo en zijn nieuwe ‘Born to Farm’ merkidentiteit om haar 175-jarig jubileum in 2022 te vieren.
Het is de ideale gelegenheid om het logo op te frissen en tegelijkertijd een nieuwe betekenisvolle slogan te introduceren, klinkt het bij de fabrikant.
Drievoudige driehoeksvorm
De drievoudige driehoeksvorm is een sterk icoon dat sinds 1958 Massey Ferguson belichaamt. Het nieuwe logo is een mix tussen het sterk erfgoed van Massey Ferguson en frisse merkwaarden. De 3 driehoeken overlappen elkaar om de wederzijds relatie en het vertrouwen tussen boeren, dealers en merkvertegenwoordigers zichtbaar te maken.
Born to Farm
“Als één Massey Ferguson Global Team willen we landbouwactiviteiten over de hele wereld eenvoudiger, winstgevender en duurzamer maken”, zegt Alfredo Jobke, Director Marketing Global Massey Ferguson. “We willen dit nieuwe logo gebruiken om boeren meer dan ooit uit te nodigen om deel uit te maken van de Born to Farm Massey Ferguson-familie. We hebben ook van deze gelegenheid gebruik gemaakt om over te stappen op een modern, strak en plat ontwerp, terwijl we het logo leven geven door de interactie van drie driehoeken die in elkaar grijpen. Door het te tekenen met een enkel,solide en eenvoudig lijn, ontstaat het uiterlijk van beweging”.